VVE Beheer Servicedesk Onderhoud
Tel: 070 – 3993142 (voor calamiteiten ook 24 uur bereikbaar)
Email: onderhoud@vve-beheer.nl
Het technisch beheer van de VvE wordt verzorgd door de beheerder, VVE Beheer B.V.
De Servicedesk Onderhoud van VVE Beheer is verantwoordelijk voor zaken betreffend het bouwkundige onderhoud van het gebouw.
De Servicedesk Onderhoud neemt bouwtechnische klachten en storingsmeldingen van eigenaren aan; wanneer deze onder de verantwoordelijkheid van de VvE vallen, handelt de Servicedesk Onderhoud deze af. Buiten kantoortijden wordt gebruik gemaakt van een telefoonbeantwoorder. Eén van de medewerkers zal na het inspreken van een bericht zo nodig direct contact met de beller opnemen. Voor spoedeisende zaken gebeurt dit zelfs 24 uur per dag.
Het uitvoeren van klein onderhoud gaat via externe bedrijven. Eigen keuze van de VvE voor leveranciers en bedrijven is mogelijk; ook stelt VVE Beheer bedrijven voor op verzoek van het bestuur. Bedrijven die de VvE gebruikt kunnen getoetst worden en nota’s worden gecontroleerd. Wanneer nodig worden uitvoerders op projectbasis ingehuurd met vooraf een kostenindicatie of vaste prijsafspraak. Er worden altijd meerdere offertes aangevraagd zodat de kosten vooraf bekend zijn. Alles verloopt in goed overleg met het bestuur van de VvE en haar leden.
Ook houdt een Servicedesk Onderhoud accountmanager regelmatig contact met het bestuur van de VvE aangaande het bouwkundige onderhoud. Tot de taken van de accountmanager behoren o.m. het aanvragen van offertes en, na goedkeuring van het bestuur c.q. de algemene ledenvergadering, het namens de VvE verstrekken van opdrachten. Verder neemt de accountmanager de contracten met de vaste leveranciers van de VvE periodiek onder de loep om de effectiviteit en kostenefficiëntie te evalueren, waarna hij eventueel alternatieven voorstelt.